Data Analytics

Hallo GA4! Met deze twee tools van OrangeValley is jouw implementatie en je datakwaliteit altijd up-to-date!

Met de definitieve overgang van Google Analytics naar Google Analytics 4 per 1 juli maken veel gebruikers zich zorgen over de implementatie en datakwaliteit. Hoe verhoud de data in GA4 zich tot GA data en is mijn implementatie eigenlijk wel up-to-date. Geen zorgen meer. Om je te helpen heeft Orangevalley twee handige tools voor je ontwikkeld. Zo weet je zeker dat je data altijd goed gemeten wordt en je met een gerust hart beslissingen kunt nemen op basis van je data.

Google Analytics Quality Control Monitor: Altijd een up-to-date GA4 implementatie

OrangeValley heeft een Google Analytics 4 implementatie tool gebouwd, deze monitort de configuratie (o.a of alle standaardmetingen van GA4 actief zijn, custom dimensies, metrics en conversies zijn geregistreerd en koppeling met bijv. Google Ads, BigQuery en Search Console correct zijn ingesteld). Deze tool monitort niet alleen real-time of je implementatie nog up-to-date is, maar kan je implementatie bovendien snel updaten. Hierdoor is je implementatie en je datakwaliteit in je account altijd op orde zodat je met een gerust hart beslissingen kunt maken of data kan activeren in je marketingkanalen. Je kunt zelf eenvoudig terug zien in de logfiles welke optimalisaties er zijn gedaan.

  • Altijd de hoogste datakwaliteit
  • Real time monitoring van GA4 implementatie
  • Direct updaten van de implementatie
  • Transparantie door inzicht in log-files
  • Voor vast (zeer laag) bedrag per maand

Ja, ik wil de GA4 Data Quality Control Monitor

 

Gratis Google Analytics 4 vs Universal Analytics Dashboard

In ons eerdere artikel hebben we stilgestaan bij de verschillen in definities tussen Universal Analytics (UA) en Google Analytics (GA4). De belangrijkste metrics verschillen namelijk iets in hoe ze gemeten worden. Toch zou je in het stadium waarin je zowel GA4 als UA hebt draaien het liefst de resultaten met elkaar willen vergelijken. Enerzijds omdat je bij grote afwijkingen mogelijk toch de implementatie zou kunnen herzien, anderzijds omdat je je bewust wil worden van de andere cijfers zodra je helemaal gaat overstappen op GA4. Op deze manier zul je bekend raken met de metrics en dimensies en wat deze nu daadwerkelijk betekenen, bijvoorbeeld de bekende waarden in UA. Om je te helpen met de verschillen zichtbaar maken, hebben we een gratis Looker dashboard voor je ontwikkeld.

Je kunt deze in 3 seconden gebruiken door simpelweg je account te koppelen.

  • Vergelijkt GA en GA4 data
  • Rapporteert grote afwijkingen
  • Voorkomen van sampling
  • Incl. Google Merchandise store
  • Leer data juist te interpreteren

Naar gratis dashboard

Neem contact op