Data Analytics

Meer inzicht in je websitebezoekers met leadinfo

Meer inzicht in je websitebezoekers met leadinfo

Om ons dienstenaanbod voor B2B klanten verder uit te breiden hebben we de diensten van Leadinfo toegevoegd aan ons dienstenpakket.

WAT IS LEADINFO?

Leadinfo is een webanalyse tool waarmee je B2B bezoekers van je website inzichtelijk kunt maken. Waar andere webanalytics tools zoals Google Analytics vooral inzicht geven in geanonimiseerde bezoekcijfers, krijgen we bij leadinfo meer informatie te zien van de zakelijke bezoekers.

HOE WERKT LEADINFO?

De IP-adressen van bezoekers worden gekoppeld aan een zeer uitgebreide database met bedrijfsinformatie. Deze database is gevuld met bedrijfsinformatie vanuit verschillende bronnen zoals bijvoorbeeld de KvK. Wanneer de software een IP-adres herkent worden de organisatiegegevens die passen bij dit IP-adres in het dashboard getoond.

Naast de registratie van de bedrijven wordt er per bedrijf ook een leadscore bijgehouden. Deze score laat zien hoe vaak een bedrijf terug is geweest op jouw website en hoeveel interactie (bezoektijd/hoeveelheid bekeken pagina’s) ze hiermee hebben gehad.

LEADINFO EN DE AVG

Omdat Leadinfo publieke data gebruikt is het toegestaan onder de AVG. Wel is het belangrijk om een melding te maken in de privacyverklaring dat je Leadinfo gebruikt. Als gebruiker van Leadinfo hebben wij geen toegang tot het IP adres wat wel persoonsinformatie is. Daarnaast werkt Leadinfo niet met cookies waardoor er geen toestemming voor vereist is.

VOOR WIE IS LEADINFO GESCHIKT?

Leadinfo is geschikt voor partijen met een zakelijke doelgroep die meer inzicht willen in welke partijen hun website bezoeken. Vooral voor partijen die een dienst aanbieden met een langer beslissingsproces kan Leadinfo het verschil maken.

WAT KUN JE MET DE GEGEVENS?

Het is niet aan te raden om de organisaties die jouw website bezoeken direct te contacten in de hoop wat te verkopen. Bedrijven met een hogere leadscore kun je echter wel meenemen in je marketingcampagnes op bijvoorbeeld LinkedIn of in andere marketingdoelgroepen (let hier wel op de AVG). Daarnaast kun je van lopende salestrajecten inzien welke informatie de prospect nog bekijkt op je website.