Kennisevent AI: De impact van technologie

Donderdag 20 april 2023 organiseerde OrangeValley een Digital Marketing Trend Event. Dit keer met als onderwerp: Artificial Intelligence (AI): de impact van technologie. Hoe zorgen deze technologische ontwikkelingen voor echt toegevoegde waarde voor je organisatie en vooral de klant.

Het belang van AI en technologie kan niet genoeg benadrukt worden. In de moderne wereld is technologie niet langer alleen een handig hulpmiddel, maar een onmisbaar onderdeel van het dagelijks leven en de bedrijfswereld. De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) heeft de manier waarop we zaken doen en communiceren met elkaar veranderd. Bedrijven die deze technologieën omarmen en integreren in hun activiteiten, hebben een enorm concurrentievoordeel.

Tijdens het evenement hebben de sprekers van OrangeValley en andere experts uit de branche hun kennis gedeeld over onderwerpen als AI, machine learning, data-analytics en de nieuwste tools en technologieën voor digitale marketing. Met concrete best practices uit de markt en bij onze opdrachtgevers.

Je kunt je niet meer aanmelden voor het event.

Bekijk hier de presentaties!

Anouk

Programma Digital Marketing Trend event 2023

AI: De impact van technologie

 

13:15 - Welkom, Programma en Introductie

Anouk Sintniklaas, Marketing Manager, OrangeValley Group

Martijn

13:30 – De relatie van technologie en de consument  

Martijn Stomphorst, Manager Strategie & Customer Experience

Welke technologische ontwikkelingen veranderen ons leven? En hoe ziet dat technologische landschap er nu uit? Technologische ontwikkelingen als AI die data gestuurd zijn, zouden moeten bijdragen aan customer experience. Maar hoe staat dit in relatie tot de voice of the customer? In hoeverre kan technologie de daadwerkelijke binding die nodig is met een merk afvangen en hoe kan dit juist goed ingezet worden om die customer experience te verbeteren?

Als je technologie op de juiste manier inzet verbeter je de klantervaring, waardoor je uiteindelijk nog meer resultaat haalt uit je marketing efforts. Maar hoe kun je technologische ontwikkeling als AI nou optimaal benutten met de juiste output naar je consument?

Martijn Stomphorst vertelt je alles over de inzet van technologie met maximaal resultaat.

Klik hier voor de presentatie

Steven

14:00 – De toekomst van technologie – ‘What if’

Steven Heijtel, CTO OrangeValley & Managing Director Aubergine IT

Hoe gaat bestaande technologie en nieuwe technologie hand in hand in een snel veranderend digitaal tijdperk? Hoe ver zijn we nu met de toepassingen van AI in de praktijk? Is Chat GPT dé oplossing, of kijken we liever naar implementaties van Chat GPT? En waar gaat dit naar toe? 

We staan op het punt dat de impact van deze technologieën om ons heen zichtbaar worden. We zoeken als marketeers naar top-edge oplossingen. Toepasbaarheid is noodzakelijk. Kunnen we op basis van technologie, ontwikkeld met AI, voorspellingen op onze performance doen? En hoe gaat de wereld veranderen, en daarmee onze rol? En hoe zit het met de ethiek van AI? Het gebruik van de techniek neemt verantwoordelijkheid met zich mee. In hoeverre moet morele overwegingen en ethisch besef de sturende factor zijn in het gebruik van AI? 

Steven Heijtel laat de toekomst zien van de technologische toepassing van AI.

Klik hier voor de presentatie

Tim Thijsse

14:20 – Data gestuurde technologie toepassen in je organisatie.

Tim Thijsse, CRO consultant

Data en technologie zijn onmisbaar in een sterk digitaliserende wereld. Met een groeiend aantal mogelijkheden in de technologische toepassing van AI en meer eigen data, biedt dit kansen voor bedrijven om processen nog efficiënter en creatiever uit te voeren. Bijvoorbeeld het het uniformeren van kwalitatieve en kwantitatieve informatie, het creëren van ‘Actionable insights’ of het instellen van regelgestuurde automatiserering als marketeer. 

De techreuzen domineren voor nu nog de markt, maar de toepasbaarheid van AI wordt steeds toegankelijker. Hoe zorg je er nu voor dat deze data gestuurde technologie gebruikt wordt binnen je organisatie? 

Tim Thijsse vertelt je alles wat je moet weten over de synergie tussen data en technologie en welke bedrijfsgerichte oplossingen dit kan bieden.

Klik hier voor de presentatie

Quote

14:40 – Break

Tijdens de breaks is er voldoende tijd om te netwerken met vakgenoten. Ook staan onze experts voor je klaar om vragen te beantwoorden. Heb je vooraf al een vraag of wil je onze experts een case voorleggen? Stuur je vraag dan naar [email protected]

Koen

15:00 – Hoe techniek de impact op SEO vergroot!

Koen Leemans, SEO Consultant

De wereld van technologie maakt veel mogelijk binnen SEO. Met het claimen van de juiste techniek kun je als organisatie voordeel doen van de technologische ontwikkelingen. Denk aan de inzet van AI om SEO teksten te schrijven; om capaciteitstekorten op te vangen door automatisering of te starten met testprogramma’s om het business rendement te verhogen.

Wij helpen organisaties als Hunkemöller en Blokker om in dit speelveld voordeel te ontwikkelen. Wat is de impact van technologie op SEO en kunnen we dit ombuigen tot waardevolle tools? Koen Leemans en Semrush, de leading technology tool op het gebied van SEO A/B testing vertellen meer over het inzetten van verschillende technologische oplossingen.

Klik hier voor de presentatie

Tim

15:20 – Maakt technologie hét verschil in digital advertising of is dit tijdelijk met het oog op de cookieless future? 

Tim Walstock, Advertising Consultant 

AI-gestuurde en gepersonaliseerde ervaringen worden steeds belangrijker bij het benaderen van je doelgroep. Data staat daarin volledig centraal. De toepassing van machine learning binnen marketing is echter niet nieuw. Het aansturen op je doelgroep kan immers al via programmatic buying, content wordt via slimme algoritmes gestuurd en Pmax campagnes verbetert jouw advertising strategie door de kracht van automatisering en machine learning. 

Wat doet AI nu in advertising? Laat Bing de toekomst zien van zoeken? Kunnen we met de toepassing van technologie verschil maken in hoe we onze ads voeden en onze doelgroep bereiken? Is een cleanroom de toekomst of een technische tussenoplossing in de ontwikkeling naar een cookieless future? Wordt branding dan weer de toekomst?

Tim Walstock vertelt je alles over de toepassing van technologie binnen advertising en de mogelijkheden die dit met zich meebrengt voor en na het cookieless marketing tijdperk.

Klik hier voor de presentatie

Rachel

15:40 – Usability Lab: Technologie ingezet om je data te verrijken 

Rachel van Staalduinen, Strateeg

Met de juiste input, creëer je de juiste output, toch? Steeds meer stellen we onze klant centraal, of dit nu direct in de winkel is of een AI-gestuurde en gepersonaliseerde ervaringen online. Een optimale customer experience, daar gaat het om. Een passend product, het voorschotelen van FAQ’s, chatbots…

Maar wat betekenen deze technologische ontwikkelingen voor de binding met je consument? Is een automatisch gegenereerd antwoord voldoende tegenwoordig? Kunnen we met de inzet van de juiste technologie ook zorgen voor een geautomatiseerd antwoord dat warm aanvoelt? Is de stem van de consument niet belangrijker dan een data gestuurde AI oplossing? Hoe kunnen we de voice of the customer gebruiker als kwalitatieve data input ten behoeve van de juiste output? 

Rachel van Staalduinen neemt je mee in de techniek die de Voice of the Customer (VOC) laat horen.

Klik hier voor de presentatie

Quote

16:00 – Borrel 

Tijdens de borrel is er voldoende tijd om te netwerken met vakgenoten. Ook staan onze experts voor je klaar om vragen te beantwoorden. Heb je vooraf al een vraag of wil je onze experts een case voorleggen? Stuur je vraag dan naar [email protected]