Kennisevent: Drie pijlers om de SEO strategie te optimaliseren. Heeft u zich al ingeschreven?
Dit voorjaar staat zoekmachinemarketing weer volop op de Nederlandse marketingagenda. In navolging van het Friends of Search congres vindt op 15 maart het SEO kennisevent plaats waar u aan deel kunt nemen.
OrangeValley werkt aan grote en vaak zeer complexe SEO trajecten, trajecten waar de nieuwste technieken en innovaties op het gebied van SEO worden toegepast. Op donderdag 15 maart vindt het kennisevent ‘Drie pijlers om de SEO strategie te optimaliseren’ plaats. Tijdens dit event gaan toonaangevende SEO specialisten kijken naar de invloed van de pijlers content, techniek, UX en laadtijd op een SEO strategie.
Tijdens het event komen onder andere belangrijke ontwikkelingen als PWA, SPA, Structured Data, Mobile First Indexing en Voice search ter sprake. Wilt u hier graag mee aan de slag, maar weet u niet waar u moet beginnen of wilt u een optimalisatieslag uitvoeren voor uw SEO strategie? Neem dan zeker deel aan ons event.
Opdrachtgevers nemen vrijblijvend deel aan onze kennisevents, andere geïnteresseerden komen op de reservelijst te staan en krijgen bij afmelding van een opdrachtgever een bevestigingsmail van deelname aan het event.
Het programma voor het event is als volgt:
Programma
13.30 – Inloop
14.00 – Inleiding en programma
Ortwin Verreck: Managing Director OrangeValley
Managing Director Ortwin start met een introductie op SEO in 2018. Hij bekijkt welke kansen er voor organisaties zijn om SEO in 2018 succesvol te maken. Ook worden de drie pijlers van SEO, de directe en indirecte effecten van een goede SEO als graadmeter voor de online marketing activiteiten, kort toegelicht. Tot slot wordt het programma besproken en introduceert Ortwin de sprekers
14.15 – SEO Experience in 2018
Sander Heilbron: Principal SEO Consultant
De technologische webontwikkelingen gaan steeds sneller, maar welke zijn nou echt relevant en dient u te omarmen? Sander gaat in op nieuwe (web)technieken als AMP, Progressive Web Apps (PWA), voice search en machine learning en hoe u hier voordeel van kunt hebben. Hij staat stil bij het hedendaags gebruik van JavaScript en de impact hiervan op SEO. Daarnaast vertelt hij over een mobile-first aanpak voor SEO waar een optimale user experience (UX) een centrale rol speelt.
14.45 – Structured data en het belang van goede content
Koen Leemans: SEO Consultant
Om de intentie achter een zoekopdracht beter te begrijpen hebben zoekmachines context nodig om relevante resultaten te presenteren. Koen behandelt hoe u met behulp van structured data van ‘keywords’ naar ‘entiteiten’ gaat. Op die manier kan een zoekmachine de relevantie van uw content beter doorgronden en waarderen als het beste antwoord voor haar gebruikers. Tijdens deze sessie neemt Koen u mee hoe u met verschillende methoden en technieken structured data optimaal kunt implementeren.
15.05 – Pauze
15.20 – Techniek die de SEO beïnvloed
Pim Douw: Senior SEO Consultant
Techniek is al sinds jaar en dag bekend als een belangrijk onderdeel van een goede SEO strategie. Deze pijler wordt door Pim verder onder de loep genomen. Welke aspecten in de techniek spelen een belangrijke rol, welke ontwikkelingen zijn er recent geweest en met welke tools en technieken kunt u de techniek goed analyseren? Pim staat ook stil bij het belang van een effort/gain matrix. Afsluitend geeft hij advies over hoe u de techniek voor SEO onder de aandacht kunt brengen bij de IT-afdeling.
15.40 – Klantcase “SEO in de praktijk bij Greetz”
Jeroen Luijten: Senior SEO Specialist Greetz
Van wenskaarten, bloemen en ballonnen tot taarten, dranken en chocolade. Greetz groeit steeds meer uit tot hét online platform van Nederland voor persoonlijke verrassingen. SEO is één van de belangrijkste traffic drivers bij Greetz. Jeroen vertelt hoe het Greetz is gelukt een rode loper voor SEO uit te leggen. Aan de hand van praktische tips laat hij zien hoe u uw bedrijfscultuur inzet om resultaten te boeken met SEO.
16.00 – Het succes van SEO meetbaar maken
Teun Keizer: WA Consultant
Voor SEO biedt webanalyse veel meer dan alleen relevante inzichten in het rendement van dit belangrijke kanaal. Door een analyse van crawldata (toegankelijkheid en leesbaarheid van relevante content) laat Teun u zien waardoor Googlebot pagina’s niet of onvoldoende crawlt. Ook gaat hij in op het alsmaar toenemende JavaScript en CSS binnen websites en de groei in mobile users, de grootste performance bottleneck van dit moment. Hij geeft advies hoe u erachter komt wat voor device bezoekers gebruiken, wat voor gevolgen dat heeft en hoe u daar op in kunt spelen.
16.20 – Discussie & Borrel
Ortwin vat het programma van de dag samen en staat nogmaals stil bij de drie pijlers en de overige hoogtepunten van de verschillende presentaties. Er is een mogelijkheid voor u om vragen te stellen, evenals tijdens de borrel wanneer de sprekers bij u langslopen.
Locatie – Kantoor OrangeValley
Locatie Event:
OrangeValley
De Corridor 27
3521 ZA Breukelen
Route via Google Maps