Relaties van OrangeValley onder de indruk van het Biometrisch Usability Lab
Op woensdag 27 februari vond bij OrangeValley alweer het tweede Micro Event plaats van 2019. Ditmaal lag de focus op Biometrisch Usability Onderzoek. Naast een stuk theorie en een succescase van de Persgroep Nederland vond er een live demo van het lab plaats.
Ons Biometrisch Usability Onderzoekslab bestaat alweer twee jaar en heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen als een betrouwbare en succesvolle onderzoeksmethode. Toch zien we bij veel relaties dat het concept Usability Onderzoek wel bekend is, maar het Biometrische aspect vaak nog onbekend terrein is. We hebben daarom een aantal relaties de gelegenheid gegeven om tijdens ons Micro Event een helder beeld te krijgen van deze onderzoeksmethode en de mogelijkheden anno 2019. Dit zorgde voor enthousiaste reacties en een interessante discussie over de meerwaarde van deze onderzoeksmethode.
Kom achter de ‘why’ van je doelgroep
Het event openende met een inleiding op het onderwerp. Vervolgens maakte een van onze CXO specialisten een verdiepingsslag waarbij het belang en de meerwaarde van deze onderzoekmethode vanuit de theorie werd benadrukt. Aansluitend deelde De Persgroep Nederland haar succescase. Dankzij gebruik van Biometrisch Usability Onderzoek in ons lab hebben zij namelijk een toename van 12% op hun conversies kunnen realiseren. Nu zijn er verschillende typen onderzoek mogelijk binnen digital marketing en dan met name CRO. Onderzoeksmethoden waar ook de Persgroep Nederland gebruikt van maakte. Denk aan User Recordings, Heatmaps en Surveys. Echter geeft maar een klein deel van deze onderzoeksmethoden antwoord op de vraag waarom gebruikers bepaalde dingen doen. Een nog kleiner deel geeft inzicht in de reden waarom gebruikers onbewust dingen doen. Hier wordt de kracht van Biometrisch Usability Onderzoek zichtbaar.
Kwantitatieve onderzoeksmethodes voorzien in de wat vraag van bezoekersgedrag. Wat doet een bezoeker op pagina X? Terwijl BiometrischUsability Onderzoek antwoord geeft op de waarom vraag achter gedrag. Waarom klikt een bezoeker op de Call-To-Action op pagina X? Dankzij Biometrisch Usability Onderzoek voorkom je simpelweg blindspots in je data. Je analyseert en optimaliseert dan niet enkel het gedrag van je bezoekers, maar je weet ook de oorzaken en drijfveren achter dit gedrag. Wil je meer over dit onderwerp lezen? Download ons whitepaper Biometrisch Usability Onderzoek.
Digital marketing experts inspireren elkaar
De deelnemende organisaties waren niet enkel enthousiast over de live demo, maar ook over de heldere klantcase en de gelegenheid tot discussie en interactie. Opnieuw hebben we gezien hoe digital marketing experts uit verschillende branches elkaar kunnen inspireren en helpen bij het optimaliseren van de digital marketing voor hun eigen organisatie. Daarbij konden de CXO specialisten van OrangeValley direct antwoord geven op veel voorkomende vragen op het gebied van (Biometrisch) Usability Onderzoek en Conversie Optimalisatie.
Ook een Micro Event bezoeken?
Sinds begin 2019 worden er Micro Events georganiseerd bij OrangeValley. Dit zijn kleinschalige sessies waarbij productontwikkeling en innovatie centraal staan. Consultants, opdrachtgevers en kennispartners van OrangeValley krijgen tijdens deze sessie de gelegenheid om een nieuw product of feature te introduceren of een case te presenteren voor een groep relaties. Naderhand is er gelegenheid tot discussie en het delen van best practices. Wilt je op de hoogte blijven van deze events en meer? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.