Just Justa fotografie
OrangeValley wave

Marketplaces, meer omzet door de aanvulling op je primaire kanaal

Met een steeds groter wordend aanbod in Marketplaces en daarbinnen een steeds groter wordend aantal aanbieders, is je aanwezigheid binnen de Marketplace(s) van cruciaal belang. Wij zorgen ervoor dat jouw producten en of diensten door jouw doelgroep in de Marketplace gevonden gevonden.

Waarom Marketplaces bij OrangeValley?

  • Optimaal gevonden in o.m. Amazon en Bol
  • Inspelen op hoge koopintentie
  • Geïntegreerde Advertentie-aanpak
  • Marketplaces strategie als basis
  • Ondersteuning in het hele proces
  • Jarenlange ervaring in feed management
Bol en Amazon

Verkopen via Amazon en Bol.com

Van alle beschikbare Marketplaces (inmiddels meer dan 20) is het verkopen via Amazon en Bol.com het populairst. Het grootste deel van onze dienstverlening ligt v.w.b. Marketplaces ligt daar dan ook. Beide platformen groeien nog steeds, maar welk platform sluit het best aan bij jouw organisatie en productaanbod en hoe kun je ervoor zorgen dat jouw producten daar ook gevonden worden? 

Wij hebben met onze ervaring op het gebied van organische vindbaarheid en feedmanagement de juiste kennis en ervaring in huis om jou te ondersteunen in het succesvol verkopen via bijvoorbeeld: Amazon en/of Bol.com. We denken op strategisch niveau mee over de rol die de Marketplace kan spelen binnen jouw merkstrategie. Vervolgens zetten we een resultaatgerichte data driven aanpak op aan de hand van techniek en content. Daarnaast werken we samen met internationale partners zodat we altijd op de hoogte zijn van de nieuwste trends en ontwikkelingen binnen de Marketplace. 

 

Verkopen via AmazonVerkopen via Bol.com

De explosieve groei van de Marketplaces

Marketplaces bestaan al tientallen jaren. Met de verbetering van de snelheid van het web en de mobiele ontsluiting gaat de groei de laatste jaren echter zeer voortvarend. Het aandeel in de online verkopen door en via de Marketplaces neemt snel toe. De grootste spelers als Amazon (internationaal) en Bol.com nemen een dominante plaats in in de e-commerce. We zien ook dat het aanbod enerzijds nog steeds groeit maar aan de andere kant aan het consolideren is. De grotere worden groter en slechts de niche blijft daarnaast over. Al met al wordt het marktaandeel steeds groter. Het is dan ook een ¨makkelijke¨ manier om een extra kanaal te introduceren voor de online verkoop.

Een belangrijke eigenschap van de rondkijkende bezoekers is dat ze een zeer hoge koopintentie hebben en de zogenaamde ROAS veel hoger ligt dan het traditionele online kanaal. De consument gebruikt Marketplaces steeds vaker om zich te oriënteren op producten en om uiteindelijk tot een aankoop over te gaan.

Kortom: Marketplaces zijn en blijven een steeds belangrijker kanaal binnen de e-commerce strategie. Door de Marketplaces in te zetten om je producten of diensten aan te bieden, is het mogelijk om jouw bereik snel en schaalbaar te vergroten.

Neem contact op

Marketplaces-voorbeeld
Stappen binnen het proces

Implementatie stappen

Na het strategische proces waarbij het (date gedreven) onderzoek naar het inzetten van de Marketplaces is afgerond, zal een advies volgen over op welke wijze, welk platform het best past bij de online-strategie en merkbeleving. Daarna zullen we de implementatie voor onze rekening nemen. Bij het implementeren van een Marketplace doorlopen we drie elementaire stappen:

  1. De aansluiting maken op de Marketplace:
    Wij leveren de volledige dienstverlening in het aansluiten van de Marketplaces. Dit bestaat uit een GAP analyse gericht op de productinformatie. Gevolgd door een process voor het aanvullen en/of transformeren van die productinformatie. Tenslotte verzorgen we de (technische) aansluiting en koppeling met de betreffende marketplace.
  2. Het Optimaliseren:
    Het optimaliseren van productinformatie ten behoeve van de organische vindbaarheid is essentieel. Dit vullen we aan met de optimalisaties om het aantal bestellingen te optimaliseren, zoals op strategisch niveau als een optimale prijs strategie maar ook op tactisch niveau door bijvoorbeeld conversie optimalisatie (CRO).
  3. Adverteren:
    Met onze brede Digital Advertising ervaring zullen we de zichtbaarheid binnen en buiten Marketplaces met gerichte advertentie campagnes verhogen. Op deze wijze ontstaat een optimale mix voor een optimaal resultaat. 

Waarin zou een Marketplace jouw organisatie kunnen aanvullen?

Marketplace-team2

 

Ons Marketplace Marketing Team staat klaar om jouw Marketplace(s) nog succesvoller te maken