Omzetstijging door A/B-testen zonder deze 27 fouten
Na veel enthousiasme en een gevoel van vooruitgang door A/B testen volgt vaak de grote deceptie. In het beste geval waren er een aantal testen met 5 tot 30 procent verbetering, maar ondanks dat beweegt de conversielijn in Google Analytics niet echt omhoog. Met deze 27 valkuilen van A/B-testen kun je kijken of je organisatie conversie optimalisatie wel op de juiste manier benadert.
In deel 1gaat over onterechte verwachtingen en de organisatie van conversie optimalisatie. AB testen is ‘maar’ een techniek. Strategie, team en proces zijn doorslaggevend om de techniek effectief in te zetten.
Deel 2 draait volledig om de meest onvergeeflijke categorie fouten bij het AB testen: Het testen van de verkeerde elementen of pagina’s. Je gooit hiermee testtijd en omzetpotentieel weg.
Tot slot behandelt deel 3 de juiste uitvoering en evaluatie van experimenten. Hier kan van alles misgaan, waardoor je organisatie veel conversies laat liggen.