Just Justa fotografie

Conversie Optimalisatie | CRO

Conversie Optimalisatie, oftewel Conversion Rate Optimization (CRO), gaat over het begrijpen van jouw doelgroep. Het analyseren en interpreteren van klantgedrag vormt de basis van onze activiteiten. Hiermee verbeteren we de gebruiksvriendelijkheid van je platform, zodat jouw klant en jijzelf jullie doelen behalen. 

Waarom CRO bij OrangeValley?

  • #1 optimalisatiebureau in Emerce100
  • Data-driven en customer-centric aanpak
  • Inhouse Usability Lab voor diepgaand user onderzoek
  • MetaDimensions als tool voor kennisborging
  • Track record van ruim 15 jaar in optimalisatie

Data gedreven CRO aanpak gericht op groei

Door onze data-driven optimalisatie aanpak, kunnen we samen met jou achterhalen wat de precieze wensen en behoeftes van jouw bezoekers zijn. Wij weten dat je met meer tevreden klanten een hoger bedrijfsrendement behaalt. Daarom helpen wij je bij het opzetten van een customer-centric platform en organisatie, met een optimalisatie cultuur aan de basis.

Door onze ervaring met de beste optimalisatie tools in de markt, weten we hoe een optimaal CRO proces er uitziet. Bovendien helpt onze in-house tool, MetaDimensions, voor kennisdeling en kennis waarborging bij het structureren en vastleggen van het CRO proces. Zo zorgen we ervoor dat CRO specialisten zich kunnen focussen op wat er echt toe doet, impact maken!

Onze visie op CRO

Full-service ondersteuning bij jouw CRO proces

Wij helpen je met het opzetten van het gehele CRO proces, van begin tot eind. Met een kanaal overstijgende optimalisatie aanpak en een eigen Usability Lab op kantoor maken we van elke klantreis een succes. Van A/B test proces tot het opzetten van een optimalisatie cultuur, we hebben een bewezen track-record met betrekking tot verschillende vraagstukken.

Door ons zelf ontwikkelde Maturity Model, weten we exact wat de juiste stappen zijn in welke fase. Samen bepalen we het volwassenheidsniveau van je organisatie op het gebied van CRO. Hierdoor wordt duidelijk wat de aandachtsgebieden zijn die voor jouw bedrijf het meeste rendement opleveren. In combinatie met een impact analyse ontstaat een zeer concreet overzicht van de actiepunten om tot een optimaal resultaat te komen.

Op basis van deze actiepunten gaan wij aan de slag om zo snel mogelijk impact te kunnen maken voor jouw organisatie. Of dit nu is het opzetten van een A/B test proces of het creëren van een lange termijn CRO strategie. Door onze data-driven aanpak weten altijd exact wat de juiste stap is voor jouw organisatie.

Wij hechten erg veel waarde aan data. Daarom helpen we je met het opzetten van een CRO knowledge base. Onze zelf ontwikkelde tool, MetaDimensions, is een gemakkelijk te implementeren CRO systeem waarin jouw CRO workflow en inzichten worden gedocumenteerd. Hierdoor hoef je je nooit meer zorgen te maken over verlies van kennis binnen het team. Al jouw hypotheses, tests en inzichten worden namelijk overzichtelijk bijgehouden op één locatie.

Onze CRO aanpak

Door onze gestructureerde CRO aanpak, leggen we binnen no-time de grootste optimalisatie kansen voor jouw online marketing bloot. Met onze gegronde benadering en de juiste tooling zorgen wij voor een gestroomlijnde aanpak met bewezen grensverleggend resultaat. Onze aanpak bestaat uit de volgende fases:

  1. Strategie: Data vormt een essentieel startpunt. Op basis van data, bepalen we samen de belangrijkste KPI’s voor jouw organisatie. In combinatie met de doelen van de klanten, kunnen we hiermee de strategie voor komende periode vastleggen. En met een inschaling op ons Maturity Model zetten we de precieze roadmap naar je doelstellingen uit.
  2. Analyse: Data-driven hypotheses zorgen altijd voor sterkere A/B tests. Daarom doen wij vooraf altijd uitgebreid onderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief. De combinatie van deze onderzoeken levert namelijk altijd de beste inzichten op.
  3. Realisatie: In plaats van algemene prioriteringsmodellen, gebruiken wij een impactanalyse met bedrijfsspecifieke data om te bepalen waarmee we het snelst effect kunnen bereiken. Met een efficiënte planning van A/B tests realiseren we direct resultaat.
  4. Resultaat: Ten slotte is het zaak om resultaat te evalueren en successen te implementeren. We slaan alle verkregen inzichten op in onze knowledge base, zodat we deze kennis kunnen gebruiken in het bepalen van de vervolgstappen.

Door klantgedrag te observeren, helpen we bedrijven om groei te stimuleren, kosten te verlagen en productbeleving te optimaliseren.

CRO-aanpak

Slimme technieken als groeiversneller

Biometrisch Usability Lab

Ons Biometrisch Usability Lab is een gecontroleerde omgeving waar we door middel van eye-tracking, huidreactie en taakregistratie het gedrag en de emoties van bezoekers tijdens hun interactie met een website bestuderen.

Data Analytics

Data Analytics omvat het verzamelen, analyseren en interpreteren van websitegegevens over gebruikersgedrag om trends en inzichten vast te stellen.

Heatmaps

Heatmaps zijn visuele weergaven van gegevens over gebruikersgedrag op een website, om gebieden met een hoge engagement (klikken, muisbewegingen, scrollen) en gebieden met een lage engagement visueel te identificeren.

On-Site Surveys

Met behulp van enquêtes op locatie verzamelen we directe feedback van websitebezoekers, waardoor we inzicht krijgen in pijnpunten, voorkeuren en motivaties van gebruikers.

Expert Review

Tijdens een Expert Review evalueert een van onze UX-experts een website en geeft feedback over het ontwerp, de inhoud, de functionaliteit en de doorstroom in de funnel.

User Recordings

User Recordings zijn video’s die laten zien hoe gebruikers omgaan met een website, waardoor we het gedrag van gebruikers kunnen zien en verbeterpunten kunnen identificeren.

On-Site Search Analyse

On-site zoekanalyse houdt in dat de zoekopdrachten van websitebezoekers worden geanalyseerd om hun behoeften, voorkeuren en pijnpunten te begrijpen.

Customer Service

Door te praten met de klantenservice verzamelen wij informatie uit interacties met klanten om de behoeften en pijnpunten van gebruikers te begrijpen, en om potentiële verbeterpunten in het ontwerp van de website en de gebruikerservaring vast te stellen.

Panel Discussion

Een Panel Discussion is een kwalitatieve onderzoeksmethode waarbij een groep geselecteerde personen, die representatief zijn voor een doelgroep, een website bespreken en feedback geven.

Een effectief CRO programma met OrangeValley als partner.

Met een kanaal overstijgende optimalisatie aanpak en een eigen usability lab op kantoor, maken we van elke klantreis een succes. Wij weten dat je met meer tevreden klanten, een hoger bedrijfsrendement behaald. Van A/B test proces tot het opzetten van een optimalisatie cultuur, we hebben een bewezen track-record met betrekking tot verschillende vraagstukken.

• Data gedreven optimalisatie strategie op maat voor jouw bedrijfsdoelstellingen
• Multi-channel testing aanpak voor impact op al je marketingkanalen
• Inhouse (biometrisch) usability lab voor laagdrempelige verzameling van klant inzichten
• Ervaring met de beste optimalisatie tools in de markt

Neem contact op! Bellen kan ook! 030 8200 200

1. De beste specialisten

Bij OrangeValley werken de beste specialisten (met reputatie) uit de markt.

2. 100% Datagedreven

Vanaf dag 1 is OrangeValley werkzaam vanuit een datagedreven aanpak waarbij data altijd het vertrekpunt is.

3. Jarenlange ervaring

OrangeValley heeft een trackrecord van ruim 12 jaar.

Door klantgedrag te observeren, helpen we bedrijven om groei te stimuleren, kosten te verlagen en productbeleving te optimaliseren.

Op zoek naar een CRO partner? Neem contact op