Header Image

Landingspagina Audit: meer rendement uit je marketingbudget

Ontdek hoe je met jouw landingspagina een perfecte eerste indruk creëert. Wij analyseren de effectiviteit en prestaties van een specifieke webpagina en identificeren verbeterpunten om conversies te verhogen, zodat jij je investering in het genereren van extra verkeer, terug verdient.

Waarom Landingspagina Audit bij OrangeValley?

  • Haal meer rendement uit je marketingbudget (ROAS)

  • Belangrijkste optimalisatie thema’s

  • Design optimale landingspagina

  • Effort & Gain matrix van aanbevelingen

  • Keuze uit een basis of complete analyse

Landingspagina-audit intro v3

Boost je online succes

Optimaliseer je online succes met een grondige Landingspagina Audit! Wil je het maximale rendement uit je marketingbudget halen? Onze audit onthult de essentiële optimalisatie-thema's, presenteert een Effort & Gain-matrix voor slimme aanbevelingen en biedt een geprioriteerde lijst met actiepunten. Kies tussen een basis- of complete analyse en ontdek hoe je jouw online prestaties naar nieuwe hoogten kunt tillen. Maak elke klik waardevol en maximaliseer je conversies!

Vraag direct een Landingspagina Audit aan

import_-Statistics-1-png

Is de Landingspagina Audit iets voor mij?

Een Landingspagina Audit is dé perfecte oplossing voor bedrijven die veel geld uitgeven aan advertenties en campagnes, en die meer rendement willen halen uit hun huidige en nieuwe campagnes. 

Ook voor klanten met minder budget is de landingspagina audit een uitstekende start met het optimaliseren van hun owned kanalen. 

Landingspagina Audit - Compleet

Stap 1: Intake gesprek

Stap 2: Advertentie scan

Stap 3: Landingspagina analyse - We analyseren het design, de technologie en de ervaring op de landingspagina op 60 subcomponenten. We brengen de gaps in kaart tussen de huidige prestatie van jouw landingspagina, en de target in de industrie waar jouw website toe behoort (e-commerce/retail, travel/hospitality, financial/B2B).

Stap 4: Design optimale landingspagina - We ontwerpen een geoptimaliseerde landingspagina die aanbevelingen visueel weergeeft, de gebruikerservaring verbetert en de kans op conversies vergroot.

Stap 5: Rapportage - Na afronding ontvang je een gedetailleerde rapportage met bevindingen en aanbevelingen voor verdere acties. Aan de hand van de score op diverse subcomponenten van de analyse, brengen we middels een effort/gain matrix in kaart welke optimalisaties je dient te prioriteren in de weg naar succes. 

Stap 6: Evaluatie - We evalueren samen de resultaten om te zien welke verbeteringen mogelijk zijn, welke al zijn bereikt, en welke vervolgstappen nodig zijn voor nog betere resultaten.

Vraag complete Landingspagina Audit aan

Landingspagina Audit - Basis

Stap 1: Intake gesprek - We leggen samen vast wat het doel is van de campagne, wat het doel is van de landingspagina, en of deze doelen gekwantificeerd zijn (bv. in omzet of ROAS). Ook kijken we naar de waardepropositie van jouw bedrijf of website; welke waarde voegt jouw product of dienst toe voor je bezoekers?

Stap 2: Advertentie scan - We analyseren de content van zowel de advertentie als de landingspagina, controleren of dit op elkaar aansluit en hoe deze overgang kan worden geoptimaliseerd om het hoofddoel te bereiken.  

Stap 3: Landingspagina analyse - We analyseren het design, de technologie en de ervaring op de landingspagina op 5 hoofdcomponenten.

Stap 4: Rapportage - Na afronding van de audit, ontvang je een rapportage met de bevindingen en concrete adviezen.

Vraag basis Landingspagina Audit aan

Deal

De weg naar de optimale landingspagina 

Een goede landingspagina gaat altijd uit van een (1) bezoeker die een bepaald (2) kanaal gebruikt om een bepaald (3) doel te realiseren. Belangrijk is dat je bij het bepalen van de doelen zowel het doel van het kanaal als het doel van de landingspagina meeneemt.

Een goede landingspagina heeft een duidelijk en helder doel om bezoekers te overtuigen om een specifieke actie te ondernemen, zoals het invullen van een formulier, het laten plaatsvinden van een download, het doen van een aankoop of het aanmelden voor een nieuwsbrief. Het doel van de landingspagina moet relevant zijn voor de advertentie of zoekopdracht waarmee de bezoeker op de pagina terecht komt, en moet aantrekkelijke inhoud bevatten die de bezoeker aanspreekt en aanzet tot actie. Daarnaast moet een goede landingspagina gebruiksvriendelijk zijn, snel laden en goed geoptimaliseerd zijn voor zowel desktop- als mobiele apparaten om een positieve gebruikerservaring te bieden en de kans op conversies te vergroten. 

Kortom, trek niet alleen meer verkeer naar je website maar zorg er ook voor dat dit extra verkeer jouw marketinginvestering terugbetaalt!

Lees meer over conversie optimalisatie

Landingspagina Tracemaster v final

Complete landingspagina scan bij Tracemaster

Een exit-analyse op basis van Google Analytics liet een erg hoge drop-off zien bij productweergave. Advertentie(s) werden volledig gestuurd op conversiewaarde en omzet. Het was de vraag of de landingspagina’s dit doel wel ondersteunden; klantervaring zou immers gericht moeten zijn op aansturen van conversies! Aan de hand van een complete landingspagina scan hebben we 3 thema’s kunnen identificeren waarmee de pagina perfect aansluit bij de getoonde advertentie en het doel van de advertentiepagina. 

Interesse in de Landingspagina Audit? Neem contact op!