Header Image

Privacy First Marketing Scan

Met de privacy first marketing scan analyseren we of je data en techniek voorbereid zijn op een toekomst zonder cookies. Wat is er nodig om ook straks nog retargeting te doen, data te blijven meten en te voldoen aan de wet- en regelgeving op het gebied van consent en cookiemelding. De scan geeft een score per onderdeel zodat je direct aan de slag kan om optimalisaties door te voeren.

Waarom een Privacy First Marketing Scan?

  • Voldoen aan privacywetgeving
  • Voorsorteren op cookieless era
  • Verbeteren customer experience
  • Transparantie gebruik van gegevens
  • Vertrouwen opbouwen door privacybeleid
Cookieless-Marketing-Data-Analytics-OrangeValley

Het Cookieless Marketing tijdperk

In het tijdperk van toenemende privacybewustzijn spelen wetgeving, merken en consumenten een cruciale rol. Striktere privacywetten dwingen organisaties tot een 'privacy first' benadering van digitale marketing, waarbij 1st party data van consumenten centraal staat. Merken moeten hun martech-stack evalueren met het oog op naleving en transparantie. Het verzamelen van data vereist nu meer toestemming en verantwoordelijkheid. AI speelt een sleutelrol in het ontwikkelen van privacygerichte digitale strategieën, waarbij ethiek en bescherming van gegevens centraal staan. In deze dynamiek evolueert de relatie tussen wetgeving, merken en consumenten naar een meer gebalanceerde en respectvolle benadering van digitale interacties.

Het toekomstbestendig meten van digitale data is cruciaal voor marketeers. Door geavanceerde technieken zoals Enhanced Ecommerce, Server Side Tagging, Consent Mode en de Meta Conversion API te implementeren, kunnen bedrijven niet alleen aan huidige meetbehoeften en regelgeving voldoen, maar ook anticiperen op toekomstige veranderingen.

Enhanced Ecommerce biedt diepgaande inzichten, Consent Mode waarborgt privacy, Meta Conversion API zorgt voor naadloze gegevensoverdracht en schaalbare verbindingen. Als reactie op de cookievrije wereld en het einde van Universal Analytics is een overstap naar Google Analytics 4 nodig. Een helder meetplan, server-side tagging, en aandacht voor eigen data, zoals CRM-systemen, zijn essentieel. Dashboards, data-driven besluitvorming en vertrouwen blijven van vitaal belang in deze overgangsfase. Om in dit speelveld de juiste dingen op het juiste moment te doen hebben we een scan ontwikkeld die je helpt in kaart te brengen wat je moet doen om privacy first marketing toe te passen.

Privacy-First-Marketing-Scan-Onze-Aanpak-Data-OrangeValley

Waarom een Privacy First Marketing Scan uitvoeren?

Het is slim voor bedrijven om nu al te investeren in een cookieless marketingstrategie vanwege veranderingen in online advertentietechnologie en privacywetgeving. Met de beperkingen op het gebruik van cookies voor gebruikersvolging worden traditionele advertentiemethoden minder effectief. Door voor te sorteren op een cookieless strategie kunnen bedrijven privacy compliance waarborgen, zich voorbereiden op toekomstige ontwikkelingen en een betere gebruikerservaring bieden. Het verkennen van alternatieve benaderingen, zoals contextuele targeting en first-party data, kan waardevolle inzichten opleveren en nieuwe kansen creëren voor effectieve marketingcampagnes. Dit proactieve aanpak helpt bedrijven flexibel te blijven en betere resultaten te behalen in een veranderende digitale omgeving. Door het uitvoeren van een Privacy First Marketing Scan wordt de perfecte oplossing gecreëerd om de eigen meetstrategieën, op het gebied van data, toekomstbestendig te maken. 


Vraag direct een Privacy First Marketing Scan aan

Privacy-First-Marketing-OrangeValley

Hoe voorbereid ben jij op Privacy First Marketing?

De Privacy First Marketing Scan biedt een uitgebreide controle van jouw huidige manier van data verzameling, met de focus op het identificeren van kansen om jouw meetstrategieën toekomstbestendig te maken. Door de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van dataverzameling te integreren, helpen we jouw bedrijf om nauwkeurig en effectief te kunnen meten. Het resultaat van deze data scan is een concreet advies met mogelijke verbeterpunten. 

Onze aanpak

  1. Intake - We horen graag wat jullie al gedaan hebben op het gebied van privacy first marketing en welke uitdagingen jullie zien voor de organisatie. We bepalen de belangrijkste dataverzamelingskanalen van jouw bedrijf voordat we aan de slag gaan.
  2. Scan - We voeren analyses uit voor verschillende categorieën zoals cookiebanner set-up, consent mode, Server Side Tagging, Meta Conversion API, Enhanced Conversions en meer.
  3. Inzichten - We presenteren de resultaten en inzichten van de Privacy First Marketing Scan en geven concreet advies wat je moet doen om compliant te zijn. 
  4. Implementatie - We gaan aan de slag met de optimalisaties zodat je data en technologie voldoet aan privacy first marketing. 

Ja, ik wil een Privacy First Marketing Scan

Vraag direct de Privacy First Marketing Scan aan!