07 apr

Instagram toegelicht: contentvormen, organisch winnen en adverteren

Dat Instagram anno 2020 the place to be is voor een bedrijf, weten we al. Je hebt inmiddels een verfijnde Instagram Strategie staan en wil hier de juiste contentvorm aan verbinden. Stories, Shopping, IGTV: help! Wij nemen je mee en zoomen in dit artikel in op de verschillende contentvormen en organische en betaalde mogelijkheden van […]

Lees meer

Waarom je juist nu zou moeten opschalen met social advertising campagnes

Het COVID-19 virus leek een aantal weken terug nog heel ver weg, maar inmiddels moeten we ons realiseren dat ons sociale leven er voorlopig heel anders uitziet dan dat we gewend zijn. Het virus heeft impact op alles en iedereen en raakt ook vele bedrijven. Het zal je dan ook niet verbazen dat dit ook […]

Lees meer

Het fundament voor een data-gedreven organisatie

Organisaties worden steeds beter in het verzamelen van data, maar zijn vaak niet bij machte om concrete inzichten en actiepunten te destilleren uit deze zee van (big) data. De beschikbare data is vaak versplinterd, niet toegankelijk en/of onbetrouwbaar. Hoe zorg je dat iedereen binnen je organisatie naar dezelfde data kijkt en écht data-gedreven beslissingen kan […]

Lees meer

TikTok: wat is het en wat kan je er (zakelijk) mee?

TikTok is een spraakmakend en ongrijpbaar sociaal medium. Want wat is het nu precies? Is het commercieel interessant? Bevindt mijn doelgroep zich ook op het platform? Of zijn het veelal te jonge gebruikers? En moet ik er nu wel of niet iets mee doen voor mijn organisatie? Allemaal vragen waar we in deze blogserie antwoord […]

Lees meer

De onmisbare waarde van Integrated Testing

Voor marketeers zijn client-side A/B testing tools als Optimizely, Google Optimize, VWO, etc. belangrijke middelen om een website data-driven te optimaliseren. Er kleven echter steeds meer beperkingen aan het gebruik van client-side A/B testing tools. Wil je als marketeer in 2020 zakelijk succes blijven boeken met A/B-testen, dan dien je op een andere manier te […]

Lees meer

Emerce Retail 2020: een terugblik

Donderdag 12 maart organiseerde Emerce hét jaarlijkse event voor Retailers: Emerce Retail 2020. OrangeValley was aanwezig als sponsor en spreker. In dit artikel geven wij een korte inhoudelijke terugblik op de dag.  De twee meest besproken thema’s van de dag: Corona en Amazon. Hoewel de ontwikkelingen van het Corona-virus ons allen bezig houden, kon het […]

Lees meer

5 tips voor B2B digital marketeers ten tijde van corona-crisis

Wat een week! Nu het coronavirus de BV Nederland piepend en krakend tot stilstand probeert te dwingen, begint bij veel bedrijven het besef door te dringen dat we nog maar aan het begin staan van iets dat nog wel even kan gaan duren. Uiteraard ligt onze eerste zorg bij de gezondheid van mensen, nu het aantal […]

Lees meer

Zo maak je de juiste strategische keuzes op het gebied van digital marketing tijdens de corona-crisis

Anno 2020 leunt Marketing, hoewel in afnemende mate door de inzet van technologie, nog steeds op menselijk denken en handelen. De COVID-19 uitbraak heeft een grote invloed op ons allemaal. Mensen zijn angstig om zelf ziek te worden of mensen in je nabije omgeving. Feit is dat de sfeer grillig is en dat digital leaders […]

Lees meer

Zo word je B2B digital marketeer van de toekomst

De technologische mogelijkheden voor B2B marketeers nemen in een rap tempo toe. Hierbij speelt automatisering een grote rol. Dit gaat veelal gepaard met het opnieuw inrichten van processen, waardoor de scheidslijn tussen Marketing, Sales en Productmanagement vager wordt. Dit artikel beschrijft de gevolgen van automatisering voor een B2B digital marketeer en werpt een blik op […]

Lees meer

De impact van het Coronavirus en wat te doen met jouw Digital Marketing

Het Coronavirus is een hot topic; het is volop voelbaar op de beurzen, in de supply chain en in de alledaagse omgang met klanten en collega’s. Maar wat is nu de exacte impact van het Corona (COVID-19) virus op digital marketing, met name voor de Travel en Retail industrie? In dit artikel lees je wat […]

Lees meer

top