Digitale Marketing

Feed-based advertising

Feed-based advertising zorgt ervoor dat je zeer gerichte en relevante advertenties kunt maken op basis van de interesses, demografische gegevens en gedragingen van de gebruikers.

Waarom Feed-based advertising?

  • Gerichte advertenties
  • Dynamische retargeting
  • Naadloze advertentie-ervaring
  • Eenvoudige implementatie
import_-Stappen-Digital-Advertising-strategie-5-e1587585777381-png

Wat is feed-based advertising?

Datafeeds worden ingezet voor het leveren van de juiste productinformatie aan bijvoorbeeld vergelijkingssites, affiliates, Google Shopping, Microsoft Shopping en marketplaces zoals Amazon en Bol.com. Feed based advertising kan ook worden gebruikt voor dynamische remarketing en voor feed based tekstadvertenties.

Feed Management is een technische manier om productinformatie geautomatiseerd te organiseren voor een specifiek platform of kanaal, met als doel om jouw actuele productassortiment dynamisch te kunnen aanbieden op dat platform.

OrangeValley Feed-based advertising

Onze feed based advertising aanpak

OrangeValley optimaliseert en verrijkt jouw datafeed continu en monitort het rendement dat voortvloeit uit verschillende campagnes. Wij optimaliseren de velden van de productfeed waardoor productinformatie verbetert, titels geoptimaliseerd worden op basis van zoekgedrag en de relevantie voor de gebruiker verbetert. 

Om te voldoen aan specifieke vereisten die verschillen per platform stellen wij regels in om geautomatiseerd de verplichte velden te vullen. Zo zorgen wij ervoor dat de producten worden geaccepteerd door het desbetreffende platform.

import_-Growth-png

Datafeed verrijken

Om feed based advertising zo effectief mogelijk te maken, is het belangrijk om je datafeed te verrijken met zoveel mogelijk relevante informatie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan voorraadstatus, levertijd, productvariaties en en productcategorieën. Het is ook mogelijk om je datafeed te combineren met data van externe partijen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om weerdata of sportuitslagen in te laden. Door je productfeed te verrijken met aanvullende data is het bijvoorbeeld mogelijk om onder bepaalde voorwaarden jouw ads te activeren of juist te onderbreken. Maar het maakt het ook mogelijk om de relevantie van de advertenties te verbeteren. Zo kunnen wij de effectiviteit en het rendement van advertentiecampagnes optimaliseren. 

Voor het management en de verrijking van productfeeds maken wij gebruik van een feed management tool. Dit maakt het onder andere mogelijk om vanuit een bronfeed verschillende productfeeds maken, die voldoen aan de specifieke vereisten van een specifiek platform. Dankzij een feed management tool kunnen productfeeds ook eenvoudig worden geoptimaliseerd, zonder dat hiervoor een webbouwer voor nodig is. Als official partner van Channable hebben wij toegang tot de uitgebreide mogelijkheden binnen de geavanceerde feed management tool en kunnen wij altijd de laatste ontwikkelingen en innovaties toepassen.

OrangeValley Feed-based advertising Maximaal rendement

Maximaal rendement behalen

Tot slot bepalen wij met jou wat de gewenste export wordt voor de verschillende feeds. Samen kunnen wij bepalen welke producten we beschikbaar maken en voor welk kanaal. Bij een betaalde bron kunnen wij bijvoorbeeld adviseren om producten met een beperkte marge uit te sluiten in de export feed. Dit kan door bepaalde merken, productgroepen of productvarianten uit te sluiten in de export feed.

Ook is het mogelijk om de productmarge in de feed mee te geven. Dit kan o.a. berekend worden aan de hand van de inkoopprijs van het product. Wanneer deze marges bekend zijn in de feed, kun je een onderverdeling maken in je advertentiecampagnes op basis van de marge. Zo kun je een campagne niet alleen sturen en optimaliseren op omzet, maar ook op rendement.

OrangeValley Feed-based advertising Feed-based tekstadvertenties

Feed-based tekstadvertenties

Op basis van een feed kunnen ook tekstadvertenties worden gemaakt. Het voordeel hiervan is dat er relevante ads kunt maken die dynamische waarden bevatten. De dynamische waarden geven dan bijvoorbeeld de actuele voorraad of de goedkoopste prijs binnen een productcategorie weer. Een bijkomend voordeel is dat het voor een webshop met een groot assortiment ontzettend veel tijd kan besparen. Het is dan niet meer nodig om per product of productcategorie aparte advertenties te schrijven.

Maak jouw productaanbod geautomatiseerd beschikbaar op vergelijkingssites, affiliates, Google Shopping, Microsoft Shopping en marketplaces.

Op zoek naar een duurzame partner die je op basis van onafhankelijk advies ondersteunt in Datagedreven Digital Advertising? Laat hier je gegevens achter en wij nemen contact met je op.