
Digital advertising strategie en mediaplan
“Zo effectief en efficiënt mogelijk jouw doelgroep bereiken in verschillende fases van de customer journey”
Het ontwikkelen van een campagnestrategie en mediaplan helpt je om jouw display advertising activiteiten op een zo effectief mogelijke manier in te zetten. Met de digital advertising strategie en het mediaplan als onderdeel daarvan, bepaal je o.a. welke doelen je wilt behalen, welke doelgroepen je wilt bereiken en via welke kanalen je dat gaat doen.


De customer journey, kanaalselectie en budgetverdeling
De digital advertising strategie maakt duidelijk hoe jouw doelgroepen zo efficënt en effectief mogelijk bereikt worden in verschillende fases van de customer journey. Het mediaplan geeft aan welke kanalen er worden ingezet en hoe budgetten optimaal verdeeld worden per periode, kanaal en fase, voor maximale impact.
Campagnestrategie en mediaplan door OrangeValley
Naar aanleiding van de briefing voor de campagne wordt er een debriefing opgesteld. Zodra deze akkoord is wordt met behulp van inzichten uit de analyse van de customer journey de campagnestrategie uitgewerkt. Wij helpen je om te bepalen hoe de doelgroep in verschillende fases van de journey bereikt kan worden.
Na het bepalen van de strategie wordt het mediaplan opgesteld. Wij werken onafhankelijk van publishers en hebben dus ook geen mediabelang, zodat je verzekerd bent van een integere werkwijze. Naast Real Time Bidding en programmatic buying kopen wij eventueel directe inventory voor je in bij bekende publishers zoals RTLXL, STER, Sanoma, TMG Media, Marktplaats en De Persgroep.
