Digital Deep Dive: Conversion Optimization & Customer Experience Marketing

Donderdag 16 november 2023 organiseert OrangeValley een Digital Deep Dive met als onderwerp: Conversion Optimization en Customer Experience Marketing. Gedurende de ochtend nemen experts je mee in hoe je een effectieve CX strategie implementeert. Ook krijg je concrete voorbeelden van optimalisatieprogramma's van o.a. Heineken en Blokker. Zo kun jij je goed voorbereiden om een gericht aanvalsplan te maken om volgend jaar je conversies verder te verhogen.

In het afgelopen decennium heeft traditionele outbound marketing, gericht op producten en massa-communicatie, plaatsgemaakt voor inbound marketing, waarbij de behoeften van de doelgroep en de customer journey centraal staan. We richten ons op de juiste boodschap, het juiste kanaal en de juiste doelgroep. Het optimaliseren van de customer journey gaat door na de conversie. Het verbeteren van de customer experience betreft alle klantinteracties, van het eerste contact tot na de aankoop. Een positieve customer experience leidt tot tevreden klanten, verhoogde retentie en positieve mond-tot-mondreclame. Toch is alleen focussen op customer experience geen garantie voor groei. Door een heldere strategie en de juiste combinatie van data, onderzoek en testing kun je de customer experience te verbeteren. 

Je kunt je niet meer aanmelden voor het event

Bekijk hier de presentaties!

Martijn

Programma Digital Deep Dive

Conversion Optimization & Customer Experience

 

09:30 - Welkom, Programma en Introductie

Martijn Stomphorst, Lead CX & Strategy, OrangeValley

Tim Thijsse

09:40 - Het CX Tijdperk

Tim Thijsse, Senior CX Consultant


Terwijl het digitale tijdperk blijft zorgen voor veranderingen in klantbehoeften en organisatorische mogelijkheden, vindt de CX-functie een nieuwe rol in alle bedrijven. Gedreven door inzichten in klantgegevens is CX in 2023 niet langer een gokspel - de data die het bevat biedt zichtbaarheid en reikwijdte die het potentieel heeft om de visie van een heel bedrijf aan te sturen. Dit vereist echter wendbaar management, culturele verandering en financiële investeringen tegen de achtergrond van steeds wispelturigere klanten en arbeidstekorten. Het vereist ook een begrip dat vooruitgang en innovatie in CX worden gedreven door klantvraag, waaraan de organisatiestrategie moet voldoen. Dit creëert een gevoel van urgentie voor CX-leiders nu nieuwe digitale CX-capaciteiten standaard klantverwachtingen worden.

Bekijk hier de presentatie

DS Smith

10:00 - De impact van productverpakkingen op de customer experience 

Remko Berkhout, Marketing & Communication Manager Benelux Packaging, DS Smiths

Productverpakkingen zijn een van de weinige fysieke touchpoints die je als ecommerce speler hebt. Onderzoek naar de unboxing experience toont aan dat dit grote impact heeft op de customer experience van je klant. Wat verwacht de klant van jou als merk en komt dit overeen met de verpakking en verzendwijze van je product. Remko Berkhout van DS Smith, marktleider op het gebied van verpakkingen vertelt over de impact van de productverpakking op de customer experience.

Lees hier meer

Squeezely

10:20 - Van massacommunicatie naar 1-1 personalisatie 

Miranda Blom, Technisch implementatie specialist, Squeezely 

Gebruikers verwachten steeds relevantere communicatie van adverteerders. Ze zitten niet te wachten op boodschappen waarin ze niet geïnteresseerd zijn of retargeting campagnes van producten die ze al gekocht hebben. Marketing ontwikkeld zich van massacommunicatie naar inspelen op de behoefte en de customer journey naar steeds meer gepersonaliseerde 1-1 communicatie. Miranda van Squeezely neemt je mee in de verschillende volwassenheidsniveaus van personalisatie en hoe een Customer Data Platform organisaties ondersteunt om hier succesvol in te zijn. Met concrete best practices van andere merken die je helpen om een laagdrempelige business case te bouwen.
Geïnteresseerd in deze presentatie? Stuur een mail naar [email protected] om de presentatie op te vragen.

Richard

10:40 - Break

Tijdens de break is er voldoende tijd om te netwerken met vakgenoten. Ook staan onze experts voor je klaar om vragen te beantwoorden. Heb je vooraf al een vraag of wil je onze experts een case voorleggen? Stuur je vraag dan naar [email protected].

WUA logo

11:00 - De kracht van CX benchmarking (interactieve sessie)

Menno Hoek, Customer Success Manager, WUA 

CX-benchmarking is cruciaal om je business te laten groeien, want "the winner takes it all". Het betekent dat je als organisatie de beste moet zijn in jouw markt. Door continu je customer experience te meten en te vergelijken met concurrenten, kun je zwakke punten identificeren en verbeteringen doorvoeren om de competitie te verslaan. Consumenten belonen vaak alleen de allerbeste bedrijven met hun loyaliteit en aankopen, waardoor het van groot belang is om de nummer één te zijn in jouw branche. Tijdens deze interactieve sessie neemt Menno van WUA je mee hoe je dit kan doen!
Geïnteresseerd in deze presentatie? Stuur een mail naar [email protected] om de presentatie op te vragen.

Tim Thijsse

11:20 - Workshop: Van gegevens naar gecentraliseerde klantinzichten

Tim Thijsse, senior CX Consultant OrangeValley

Je zult zien hoe een gecentraliseerde klantgegevensstrategie de klantbetrokkenheid vergroot, churn vermindert en de klantenwervingkosten verlaagt. Begrijp hoe je de time-to-market kunt verkorten, een leercultuur kunt creëren en hoe AI LLM de fte-efficiëntie en kwaliteit beïnvloedt. Leer risico's en kansen te identificeren in je communicatie en rapportage van gegevens. Output: - Je gaat weg met een aanpak om de ROI van je klantbeleving te berekenen - Je begijpt hoe je AI kan inzetten voor het monitoren van je klantbeleving en het te vertalen naar 'actionable insights' - Begrijp hoe centreren van kennis met een inzichtenplatform houvast is voor duurzame kennis binnen de organisatie

Bekijk hier de presentatie

Martijn

11:45 - Workshop: De meest effectieve manier om je CX-bedrijf te organiseren

Martijn Stomphorst, Lead Strategy & Customer Experience OrangeValley

Identificeer overeenkomsten tussen bedrijven die een succesvolle CX-strategie hebben. Deze organisatiestructuur en werkwijze zullen talenten stimuleren om te groeien en de algehele waarde van klantbeleving binnen het bedrijf te vergroten. Stel een oppportunity-list op van 10 stappen op basis van het volwassenheidsniveau van jouw CX om jouw bedrijf dichter bij een succesvolle CX-strategie te brengen. Begrijp hoe je de time-to-market kunt verkorten, een leercultuur kunt creëren en hoe AI LLM de fte-efficiëntie en kwaliteit beïnvloedt. Leer risico's en kansen te identificeren in je communicatie en rapportage van gegevens. 

Output: 

  • Het OrangeValley KPI-framework voor het creëren van gezamenlijke doelstellingen binnen je organisatie.

Check hoe jou bedrijf ervoor staat

Anne Hoefnagels

Hele dag reserveer een tijd (+-30-40 min slots): Biometrisch Usability Lab: hoe goed ken jij je klant?

Anne Hoefnagels, CX Consultant OrangeValley

Heb je je ooit afgevraagd wat er echt in het hoofd van de eindgebruiker omgaat? We duiken diep in het 'waarom'. Wat drijft de keuzes van gebruikers? Hoe beleven ze jouw merk? Wat maakt hun ervaring speciaal? Het gaat niet alleen over wat gebruikers doen, maar ook waarom ze het doen. We geven je inzicht in hun belevingswereld, het proces van oriëntatie en hoe ze jouw merk ervaren. Dit is niet zomaar feedback; dit is een duik in de dieptes van de klantbeleving. Geen spreadsheets vol cijfers, maar persoonlijke connecties die je een glimp geven van de 'waarom' achter de acties. Doe met ons mee en ontdek hoe je meer dan alleen data verzamelt - je verzamelt waardevolle inzichten en begrip. 

Output:

  • Je gaat weg met minimaal 3 concrete klantinzichten en optimalisatiekansen.

Meer over ons Usability Lab

Richard

12:15 - Lunch

Tijdens de lunch is er voldoende tijd om te netwerken met vakgenoten. Ook staan onze experts voor je klaar om vragen te beantwoorden. Heb je vooraf al een vraag of wil je onze experts een case voorleggen? Stuur je vraag dan naar [email protected].