Zoekmachine optimalisatie

Mobile SEO

 

“Mobiele zoekopdrachten zullen desktop zoekopdrachten snel overstijgen.”

Bij OrangeValley weten we hoe belangrijk organische vindbaarheid (SEO) voor jouw business is, ook voor mobiele gebruikers. Gevonden worden door potentiële klanten in hun gehele customer journey – waarvan mobile een steeds groter deel vormt – is dan ook de basis voor jouw SEO succes.

Ook Google weet dit en geeft zelfs vanaf 21 april 2015 voorrang aan ‘mobile-friendly’ websites in de mobiele zoekresultaten.

Beschouwd als een toonaangevend bureau op het gebied van SEO in Nederland, spreken onze ervaring en werkwijze op het gebied van Mobile SEO voor zichzelf. We laten zien dat we begrijpen welke stappen er nodig zijn en we leveren resultaten die je kan zien en meten.

OrangeValley biedt een andere werkwijze voor Mobile SEO. Je hebt direct contact met onze specialisten, die regelmatig op locatie komen om samen met jou aan verbeteringen te werken en onze kennis over te dragen.

Meer over Mobile SEO

Lees meer over zoekmachine optimalisatie voor mobiele websites:
[dienstenblocks id=”13900,14060,13175″]

Over de ontwikkelingen op het gebied van Mobile SEO heeft OrangeValley een Mobile SEO white paper geschreven, welke je gratis kan downloaden.

Mobile SEO aanpak

Hoge posities in de mobiele zoekresultaten hebben een directe invloed op de merkbeleving en het vertrouwen van jouw merk.

En, belangrijker, vanaf 21 april 2015 krijgen mobile-friendly sites voorrang in Google’s mobiele zoekresultaten.

De OrangeValley Mobile SEO aanpak bestaat uit de volgende fasen:

1. Strategie

In de eerste stap wordt middels een mobile maturity level inschaling bepaald hoe ‘mobile ready’ je website op dit moment is. Aan de hand deze analyse wordt in kaart gebracht welke punten al in orde zijn en welke punten nog verbeterd of aangepast moeten worden.

Het resultaat van deze fase is inzicht in je mobile (SEO) maturity level en welke aandachtspunten er op dit moment zijn.

2. Analyse

Nadat je website is ingeschaald in ons mobile maturity model wordt een inventarisatie gemaakt van alle punten die nog verbeterd moeten worden. Alle mobile SEO verbeterpunten komen in een actielijst te staan waar vervolgens een planning aan wordt gekoppeld. Elk verbeterpunt wordt ingeschaald op de effort (door jou aangegeven) en de SEO gain (door OrangeValley aangegeven).

In deze fase maken wij ook een analyse van de websites van je belangrijkste concurrenten. Dit geeft aan waar je staat en wat er nodig is om geen mobiele SEO resultaten te verliezen en uiteindelijk in de mobiele zoekresultaten te winnen.

Het resultaat van deze tweede stap is een concrete activiteitenplanning per maand, inclusief inzicht in de effort en gain van de verbeteringen.

3. Realisatie

In de derde stap wordt de activiteitenplanning uitgevoerd. De specialisten van OrangeValley zullen in deze fase veel moeten schakelen met de webbouwer om ervoor te zorgen dat alle aanpassingen/ verbeteringen op de juiste manier worden doorgevoerd.

Het resultaat van deze fase is dat verbeteringen geïmplementeerd zijn en daarmee een verbeterd resultaat uit de mobiele zoekresultaten gerealiseerd wordt.

4. Rendementsmeting

In de vierde stap monitoren we middels verschillende tools of alle aanpassingen goed zijn doorgevoerd. Daarnaast monitoren we wat het effect en de resultaten van de aanpassingen zijn geweest en bepalen welke activiteiten bijgesteld moeten worden.

Het resultaat is een maandelijkse rapportage over de uitgevoerde activiteiten, de behaalde mobile SEO resultaten – in lijn met jouw doelstellingen – en een periodieke meting over de acties en kansen voor de komende periode.