Content Marketing
In een tijd waarin consumenten dagelijks worden overspoelt met een onophoudelijke stroom van reclameboodschappen, ontstaat er weerstand tegen traditionele marketingmethoden. Content marketing biedt een alternatieve methode, gebaseerd op het principe dat vertrouwen een krachtiger instrument is dan harde verkoop. Door waardevolle, relevante content te delen die aansluit bij de interesses van de doelgroep, kunnen bedrijven op een authentieke manier contact maken en betere resultaten behalen.
Waarom Content Marketing?
- Datagedreven contentstrategie
- Multichannel benadering
- Unieke contentmetrics voor engagement
- Persoonlijk Content Performance Dashboard
Wat is content marketing?
Content marketing is een marketingmethode gericht op het creëren en verspreiden van waardevolle en relevante content, zodat je zichtbaar bent in iedere stap van de customer journey. Hierdoor is het mogelijk om een specifieke doelgroep aan te trekken, te converteren en te behouden.
In plaats van rechtstreeks producten of diensten te promoten, richt content marketing zich op het leveren van waarde aan de doelgroep. Je kunt hiervoor in principe ieder type content inzetten - niet alleen tekst, maar ook bijvoorbeeld podcasts, video's, evenementen, etcetera. Deze vorm van marketing kan leiden tot het opbouwen van vertrouwen en loyaliteit met het merk. Wat het beste werkt, hangt af van de doelgroep en waar jij je als bedrijf goed bij voelt.
Waarom content marketing?
Content marketing is essentieel voor moderne bedrijven, omdat het hen in staat stelt om op een waardevolle manier in contact te komen met de doelgroep. Deze krachtige marketingstrategie omarmt de customer journey, waardoor de potentiële klant centraal staat in het hele verhaal. Dit creëert een sterke connectie met de doelgroep, wat essentieel is voor het opbouwen van vertrouwen en loyaliteit. Door een effectieve content marketingstrategie te implementeren, kunnen bedrijven eerder in beeld komen bij hun doelgroep, hen als autoriteit positioneren, conversies verbeteren en klanten beter vasthouden.
Content Marketing uitbesteden
Wil je meer verkeer naar je website? Het team van OrangeValley staat klaar om je te ondersteunen. We ondersteunen al ruim 10 jaar klanten als KPN, Centraal Beheer en Ajax bij de opzet en structurele uitvoer van een Content Marketing Strategie. We zorgen ervoor dat je de juiste content, op de juiste plek, voor de juiste doelgroep creëert en hiermee de content relevantie vergroot. Dit alles wordt gevat in een Contentmarketing Framework.
Bij OrangeValley doen onze content marketeers meer dan het creëren van aantrekkelijke en boeiende content. Ze zijn ook je strategische partners in het versterken van de online aanwezigheid van je merk. Een grondige zoektermanalyse, een heldere technische structuur en duidelijke richtlijnen voor SEO-teksten zijn slechts enkele aspecten van hun veelzijdige rol. Ze zetten hun expertise en inzichten in om jouw content te optimaliseren, te zorgen voor maximale zichtbaarheid en engagement, en om de ROI van je content marketing inspanningen te verhogen.
Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op.
Het Content Marketing team van OrangeValley zorgt voor de optimale opzet en structurele uitvoer van een Content Marketing strategie.
Content als integraal onderdeel van campagnestrategie
Campagne based content is onderdeel van een succesvolle contentstrategie. Hierbij creëer je bewust een overlap in de marketingkalender en contentstrategie. Vanuit hub, hero en hygiene content ontwikkelen we een strategie met meer impact op jouw seizoensgebonden of campagne gerelateerde doelstellingen.
Waar sta je nu met je bedrijf en waar wil je heen? Wat wil je uitstralen? Hoe gaan we dit bereiken? Door jouw doelgroep te doorgronden helpen we je met het kiezen van de juiste campagne aanpak, kanalen en content. We bouwen activatie- en nurture campagnes om kwalitatief verkeer binnen te halen. Genereren traffic naar jouw website. Of creëren loyaliteitscampagnes om je klanten te laten groeien. Onze digitale campagnes zorgen voor een naadloze ervaring met jouw merk.
Unieke content metrics geven inzicht in performance
Contentmarketing zorgt ervoor dat jouw merk een betrouwbare en aantrekkelijke informatiebron is voor de doelgroep. Door dit te combineren met een stuk creativiteit, branding en interactie, zorg je ervoor dat jouw merk op strategische wijze een autoriteit wordt. Wij meten en optimaliseren deze interactie met het Contentmarketing Kwaliteit Dashboard. Dit dashboard bevat een aantal unieke metrics die door OrangeValley zelf zijn ontwikkeld. Zo wordt de echte engagement van de websitebezoeker inzichtelijk.
Multichannel content in elke fase van de customer journey
Goede content is onmisbaar bij het realiseren van betere online zichtbaarheid, meer naamsbekendheid en een hogere betrokkenheid van de doelgroep. Hierbij is het van essentieel belang dat rekening gehouden wordt met de customer journey van jouw klanten en doelgroepen. Welke content heeft de doelgroep in welke fase nodig? Via welke kanalen en platformen? En op welk moment?
Binnen OrangeValley zijn alle in’s en out’s van de algoritmes van de grote platformen bekend. Zo weten wij precies hoe je succesvolle content voor alle kanalen ontwikkelt. Denk hierbij aan kanalen als YouTube en Instagram, maar ook het algoritme voor succesvolle content via organic search en paid advertenties beheersen wij.
Data gedreven inzichten uit zoekgedrag en de data-gedreven persona’s die we binnen OrangeValley opstellen bieden vervolgens de mogelijkheid voor de juiste content in elke fase en kanaal van de customer journey. Met deze inzichten kan vervolgens hoge kwaliteit content uitgewerkt worden.