Website foto 11 – 2019

Google Analytics

OrangeValley wave
Google Analytics 4

Waarom is het slim om nu te starten met Google Analytics 4?

Na lang wachten is het eindelijk zo ver, in oktober 2020 is Google Analytics 4 (GA4) gelanceerd. GA4 is de veelbelovende opvolger van Google Analytics Universal (GAU) en zoals het er nu uitziet onmisbaar in de toekomst. Deze nieuwe versie van Google Analytics brengt heel wat veranderingen met zich mee, wacht daarom niet te lang…
Lees meer
Google Analytics 4 - OrangeValley

Google Analytics 4 is hier. Wat gaat de toekomst ons brengen?

Vandaag is bekend geworden dat Google Analytics App+Web verder zal gaan als Google Analytics 4. Met de keuze voor een nieuwe naam wordt duidelijker dat deze properties de toekomst zijn van Google Analytics, ook zeker wanneer je binnen je organisatie geen apps beheert. Iets meer dan een jaar geleden, in augustus van 2019, heeft Google…
Lees meer
shahadat-rahman-BfrQnKBulYQ-unsplash

Ontdek privacygevoelige informatie in jouw Google Analytics data

Bij OrangeValley zien we regelmatig dat klantdata in Google Analytics persoonlijke en privacygevoelige informatie bevat. In dit artikel beschrijven we hoe je er eenvoudig achter komt of er ook privacygevoelige informatie in jouw Google Analytics data te vinden is. Dat kan namelijk eenvoudig met onze gratis Persoonlijk Identificeerbare Informatie (PII) Checker en uitgebreid met ons…
Lees meer
OrangeValley Google Analytics

Dit betekent ITP 2.1 en 2.2 voor jouw data in Google Analytics (+ praktische tool)

De afgelopen tijd is er veel geschreven over de impact van ITP 2.1 en 2.2 op data in Google Analytics. Veel van deze artikelen blijven vrij complex en beschrijven op een theoretische wijze wat er zou kunnen gebeuren met jouw data. Vandaar dat we de invloed van ITP 2.1 en 2.2 in dit artikel vanuit…
Lees meer
Scopes in GA - uitleg

Scopes hanteren met Google Analytics: analyses maken die kloppen

Je kent het waarschijnlijk wel: je klikt door rapporten in Google Analytics, maar je mist bepaalde inzichten. Waarom staan er geen sessies in je All pages rapport? Waarom kun je in sommige rapporten niet filteren op een specifieke dimensie? En waarom kun je binnen de productrapporten niet zien om hoeveel sessies of pagina’s het gaat?…
Lees meer
Google Analytics

Het effect van al het ITP geweld op Google Analytics data

“Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half”. Met de komst van digitale media waren we hard op weg om de leus van John Wanamaker voorgoed in de vergetelheid te laten raken. De meetbaarheid die alle media in het online landschap met zich meebrengen zorgt ervoor…
Lees meer