Website foto 11 – 2019

Zoekmachine adverteren

marketplaces
AdvertisingZoekmachine adverteren Artikel

Vier kansen voor Feed Based Advertising in 2019

Maak je gebruik van een productfeed? Bijvoorbeeld om producten aan te bieden via Google Shopping, of om remarketing toe te passen? In dit artikel brengen wij jou op de hoogte van de uitgebreide advertentiemogelijkheden die een productfeed biedt, zodat jij nog meer rendement uit jouw online campagnes kunt halen. Wat is een productfeed? Voordat we…
Lees meer
search ads google
Zoekmachine adverteren Artikel

Adverteren met Responsive Search Ads

Eind 2018 lanceerde Google de betaversie van Responsive Search Ads (RSA’s). Ben je een Google Ads specialist? Dan ben je inmiddels vast al bekend met Responsive Search Ads en maak je er waarschijnlijk ook al gebruik van. Maar wat heb je nu eigenlijk precies aan deze innovatie voor tekstadvertenties? Dit artikel geeft een inhoudelijke samenvatting van…
Lees meer
Koptekst Trueview Youtube
AdvertisingZoekmachine adverteren Artikel

8 antwoorden op veelgestelde vragen rondom YouTube for Performance

YouTube is een videokanaal en na Google ’s werelds grootste zoekmachine (beiden onderdeel van Google). Momenteel telt het platform wereldwijd meer dan een miljard gebruikers. Dit staat bijna gelijk aan een derde van alle internetgebruikers. YouTube is navigeerbaar in 76 talen (95% van de internetgebruikers) en gelokaliseerd in 88 landen. Kortom het bereik van YouTube…
Lees meer
api
Online StrategieZoekmachine adverteren Artikel

API’s kijken: Wat is een API en wat kunt u ermee?

  Een van de meest gehoorde termen in marketing media en bestuurskamers is “API”. Het klinkt ingewikkeld. API staat voor Application Programming Interface. Het is een kader van afspraken waardoor verschillende computerprogramma’s met elkaar kunnen communiceren. Wat een API concreet doet is data versturen op verzoek. Die verzoeken kunnen gewoon via de browser verlopen. Het antwoord...
Lees meer
AdWordsGoogleTNW
NieuwsZoekmachine adverteren Artikel

Update: Kwaliteitsscore in AdWords

De kwaliteitsscore van zoekwoorden bepaald voor een groot deel de positie van je advertenties. Deze score is dus van groot belang voor iedere AdWords adverteerder. De advertentie-rangschikking op Google wordt bepaald door je maximumbod, de kwaliteitsscore en de verwachte impact van extensies. De recente update van Google maakt het mogelijk de verschillende componenten van de…
Lees meer
maxresdefault
NieuwsZoekmachine adverteren Artikel

Google Marketing Next 2017: De Belangrijkste Updates

Elk jaar presenteert Google haar nieuwste en belangrijkste updates voor de komende tijd. Met deze updates wil Google richting geven aan de toekomst van marketing. OrangeValley geeft jaarlijks een update hierover om de klant op de hoogte te houden. Vorig jaar werd Mobile First groots gemaakt, dit jaar wordt er vooral nadruk gelegd op relevantie…
Lees meer
unnamed
Zoekmachine adverteren Artikel

AdWords Next: De Vernieuwde User Interface

Begin 2016 kondigde Google aan dat de vertrouwde Google AdWords Interface een update zou krijgen. Deze update zou het gebruik van AdWords vergemakkelijken en overzichtelijker maken. Begin 2017 was het zo ver, de eerste accounts mochten kennismaken met de nieuwe Interface. Ondertussen staat de nieuwe user interface klaar voor veel accounts en zijn wij bij…
Lees meer
header klantevent
Zoekmachine adverteren Artikel

Video: Omnichannel technieken en SEA Strategy

Omnichannel technieken en SEA Strategy Michiel Mintjes – Senior Consultant OrangeValley legt aan de hand van een AdWords Campagne voor meerdere devices uit hoe een OmniChannel strategie kan worden toegepast. Hij laat zien hoe de strategie verder kan worden doorontwikkeld met feedmanagement, Gmail sponsored promotion en laat zo zien hoe een Omnichannel strategie concreet wordt…
Lees meer
artikel__propositie_en_de_customer_journey_-_google_documenten
Zoekmachine adverteren Artikel

Propositie is bepalend voor relevantie van SEA campagnes

Dat een bepaald moment belangrijk is in de customer journey van een klant wil nog niet zeggen dat je er op dat moment middels je SEA advertentie altijd moet staan. Zeker wanneer de propositie de zoekvraag van de consument niet goed kan beantwoorden. Relevantie en dialoog met de consument blijven daarom leidend voor succesvolle SEA campagnes….
Lees meer
Zoekmachine adverteren Artikel

Gevolgen van Artificial Intelligence en een nieuwe search marketeer. SEA tips van Friends of Search

We hebben de afgelopen jaren vaak tegen elkaar geroepen dat we de “consument centraal moeten stellen” en dat we naar een “mobile first” wereld gaan. Uiteindelijk zijn dit allemaal conclusies van een constant veranderende customer journey. Hoe kan je door de customer journey goed in te zetten, je klantenbestand laten groeien en de waarde van…
Lees meer