Website foto 11 – 2019

Zoekmachine optimalisatie

Google Home – Voice Search
Zoekmachine optimalisatie Artikel

Voice anno 2019: wat zijn de ontwikkelingen?

De ontwikkelingen van Voice lijken niet te stoppen. Grote techbedrijven als Google, Amazon, Apple en Samsung werken verwikkeld in een nek-aan-nek race aan het optimaliseren van hun spraakgestuurde apparaten. Maar hebben we het hier over een hype of wordt Voice daadwerkelijk het besturingssysteem van de toekomst? Voice Search 2019: de cijfers De grote techbedrijven zijn hun…
Lees meer
Structured Data OrangeValley
Zoekmachine optimalisatie Artikel

Structured Data en Content: De onmisbare elementen voor Semantic SEO

In maart heeft OrangValley het SEO Kennisevent georganiseerd waar specialisten hebben gesproken over de SEO Value Pyramid zoals specialisten van OrangeValley die hebben opgesteld. Onderstaand artikel gaat over de tweede laag van deze piramide, Semantics. Lees hier het eerste artikel uit de reeks. Google heeft de ambitie om zich te ontwikkelen tot een antwoordmachine, zodat…
Lees meer
SEO Value Pyramid
Zoekmachine optimalisatie Artikel

De veranderende rol van de SEO-specialist en het belang van Syntax

Wanneer organisch bezoekersverkeer een belangrijk aandeel van al uw verkeersbronnen is, heeft SEO vanzelfsprekend een topprioriteit. Minder vanzelfsprekend lijkt het daarentegen te zijn dat factoren als User Experience en Structured Data Markups, zeer belangrijk zijn geworden voor het boeken van resultaat in zoekmachines. Hierover leest u meer in dit artikel. Een SEO-specialist houdt zich anno 2018…
Lees meer
Zoekmachine optimalisatie Artikel

Google voert update link-algoritme (Penguin) door 2014

De SEO community wachtte er al meer dan een jaar op: een update of refresh van het zogeheten Google Penguin algoritme. Dit specifieke algoritme beoordeelt de kwaliteit van links naar websites. Afgelopen vrijdag 17 oktober 2014 is Google gestart met een update aan dit algoritme, wat meerdere weken duurt voordat het volledig afgerond is. Penguin…
Lees meer
Zoekmachine optimalisatie Artikel

Nieuwe website? 7 stappen naar een succesvolle verhuizing

Een nieuw design, uitbreidingen of nieuwe functionaliteit. Er kunnen verschillende redenen zijn om een website een ‘grote’ update te geven. Een update, die gevolgen heeft voor de zichtbaarheid in zoekmachines en daarmee het verkeer naar de website, wanneer: De inhoud op de website veranderd en/ of De adressen van de pagina’s op de nieuwe website…
Lees meer
Zoekmachine optimalisatie Artikel

9 SEO KPI’s: meet het succes van SEO!

SEO: het vakgebied om betere organische posities te krijgen in zoekmachines. Toch? Dit insueert dat het succes van zoekmachine optimalisatie afhangt van de positie die je hebt, haalt of behoudt door deze werkzaamheden. Dus, SEO is succesvol als je in de top 10, top 5 of het liefste zelfs op nummer 1 staat op de…
Lees meer
Zoekmachine optimalisatie Artikel

Google Panda update in Nederland 2011

Vrijdagmiddag 12 augustus 2011 heeft Google de Panda update aangekondigd voor alle talen, behalve Japans, Chinees en Koreaans. Deze update, die voor het eerst in februari het licht zag, kan zo’n 6% tot 9% van de zoekopdrachten beïnvloeden ‘op een manier die voor de gebruiker waarneembaar is’.
Lees meer
Zoekmachine optimalisatie Artikel

Title tag

Wat is een title tag? De title tag is een stukje HTML dat wordt gebruikt om de titel van een pagina – de page title – te definiëren. De page title van een pagina zie je bovenaan in de meeste internetbrowsers terug, zoals in onderstaand voorbeeld en is een belangrijke SEO factor. Zoekmachines tonen de page title…
Lees meer
Zoekmachine optimalisatie Artikel

Canonical tag

Wat is een Canonical tag? De canonical tag is een “meta tag” – eigenlijk een zogeheten link element – waarmee je aan zoekmachines opgeeft wat de originele URL is van een pagina. De canonical tag plaats je per pagina in de head-sectie van de HTML. Waarom is een Canonical tag belangrijk? Wanneer dezelfde informatie op…
Lees meer
Checklist Google mobile algoritme update 21 april 2015
Zoekmachine optimalisatie Artikel

Checklist: in 3 stappen klaar voor de Google mobile update op 21 april

Vanaf 21 april 2015 ga je bezoekers uit Google verliezen als je geen mobiele website hebt of als je (mobiele) site niet “Mobile-friendly” is. De zoekmachine gaat namelijk vanaf dan voorrang geven aan websites die “mobile-friendly” zijn. Ongeacht je maturity level op het gebied van mobile marketing of zoekmachine-optimalisatie (SEO) – beginner of advanced –…
Lees meer
«12345...10...»