OrangeValley 4
OrangeValley wave

Customer Experience Optimization

Door klantgedrag te observeren, ondersteunen we bedrijven om groei te stimuleren, kosten te verlagen en productbeleving te optimaliseren.

Waarom CXO?

  • Voer de juiste dialoog in de customer journey
  • Verhoog het rendement van je (mobiele) website of applicatie 
  • Leer waarom klanten op je website afhaken 
  • Elimineer aannames en onderbuikgevoel

Customer Experience Optimization team bewijst hoe jij de beste ervaring kan realiseren voor jouw doelgroep.

Bekijk onze oplossingen:

Door klantgedrag te observeren, helpen we bedrijven om groei te stimuleren, kosten te verlagen en productbeleving te optimaliseren.

AB-test-OrangeValley

Bewezen succes door middel van A/B testing

CXO is het vakmanschap wat uitzoekt hoe je de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste personen toont. De bron hiervoor ligt altijd in de data, waar we analyseren welke kansen voor verbetering er in de bestaande funnel liggen. Met deze wetenschap, de domeinkennis en de feedback van de doelgroep komen we tot alternatieven komen. Deze worden vervolgens middels een passend test platform gevalideerd. Bij bewezen succes wordt de winnende variatie geïmplementeerd, wat een beter resultaat tot gevolg heeft.

A/B testing beantwoord onder andere de volgende vragen:

  • Welke informatie is belangrijk voor mijn bezoekers?
  • Welke pagina’s dragen het meest bij aan conversies?
  • Welke ‘customer journey’ leggen mijn bezoekers af?
  • Hoe kan ik mijn marketing kanalen verbeteren?

Multichannel testen draagt bij aan duurzame bedrijfsgroei

Met het toenemende aantal touchpoints wordt de customer journey van de klant steeds complexer. Tijdens de hele klantreis worden door (bestaande en nieuwe) bezoekers en klanten voortdurend nieuwe beslissingen genomen. Allerlei redenen en momenten om aan de hand van testen te achterhalen wat goed gaat en wat geoptimaliseerd kan worden. Met het inzetten van de experimenten over de verschillende kanalen leer je hoe je deze touchpoints optimaal kan inzetten. We noemen dit multichannel testen.

Continu en multichannel testen is essentieel om optimaal in te spelen op dynamische omgeving en de veranderde vraag van de klant. Wanneer je dit goed doet zal je klanttevredenheid stijgen en customer loyalty toenemen. Wil je starten met kanaal specifiek testen? Dan hebben wij er twee uitgelicht:

SEO A/B testing Google Ads Testing

Multichannel testen - OrangeValley
BIO ULAB - OrangeValley

Kwalitatief onderzoek

Waar het kwantitatief testen zich richt op de wetenschap dat een variant beter functioneert, geeft kwalitatief testen inzicht in waarom bezoekers bepaald gedrag vertonen. Deze kennis levert specifieke informatie om tot alternatieven te komen. Wat op zich weer een grotere verbetering in je conversie oplevert.

OrangeValley heeft een eigen in-house biometrisch usability lab. Dit maakt het mogelijk om naast bestaande kwantitatieve vormen van onderzoek ook mogelijk om kwalitatief usability onderzoek uit te voeren. De biometrische component is uniek in Nederland, hiervoor gebruikt OrangeValley technologie die het mogelijk maakt om naast het bewuste gedrag ook de emotie en de impact van het onbewuste gedrag te herkennen. Het biometrisch usability lab is flexibel en kan, voor een specifieke doelgroep, ook op locatie worden ingezet.

Lees meer

Op zoek naar een CXO partner? Neem contact op