cxo_omslag_bwd

Customer Experience Optimization

Customer Experience Optimization, oftewel CXO, is het verbeteren van de interacties van jouw organisatie met de klant op basis van data. Het achterhalen van de wensen en behoeftes van jouw klanten speelt hierin een belangrijke rol. CXO zoekt het antwoord op de vraag wat jouw doelgroep motiveert, welke criteria voor hen belangrijk zijn in het aankoopproces en wat de redenen zijn om af te haken met als doel de conversie in de hele customer journey te verbeteren.

Waarom CXO bij OrangeValley?

  • Nummer 1 optimalisatiebureau in Emerce100
  • Bewezen data-driven en customer-centric aanpak
  • Eigen Usability Lab voor diepgaand user onderzoek
  • Maturity model voor de juiste volgorde van optimaliseren
  • MetaDimensions is dé tool voor kennisborging
  • Track record van ruim 15 jaar in optimalisatie

Data gedreven CXO aanpak gericht op groei

Door onze data-driven optimalisatie aanpak, kunnen we samen met jou achterhalen wat de precieze wensen en behoeftes van jouw bezoekers zijn. Wij weten dat je met meer tevreden klanten een hoger bedrijfsrendement behaald. Daarom helpen wij je bij het opzetten van een customer-centric organization, met een optimalisatie cultuur aan de basis. Door de gehele organisatie te betrekken bij het CXO proces, verweven we de motivatie om te optimaliseren in het DNA van het bedrijf. Hiermee creëren we een cultuur waarin het faciliteren van de eindconsument centraal staat. Dit is dan ook de meest effectieve manier om je conversieratio en omzet te verhogen.   

Het fundament van een klantgerichte organisatie ligt in een gestroomlijnd en gestructureerd CXO proces. Door onze ervaring met de beste optimalisatie tools in de markt, weten we hoe een optimaal CXO proces er uitziet. Bovendien helpt onze in-house tool voor kennisdeling en kennis waarborging, MetaDimensions, bij het structureren en vastleggen van het CXO proces. Zo zorgen we ervoor dat CXO specialisten zich kunnen focussen op wat er echt toe doet, impact maken!  

image (1)

Full-service ondersteuning bij jouw CXO proces

Wij helpen je met het opzetten van het gehele CXO proces, van begin tot eind. Met een kanaal overstijgende optimalisatie aanpak en een eigen Usability Lab op kantoor maken we van elke klantreis een succes. Van A/B test proces tot het opzetten van een optimalisatie cultuur, we hebben een bewezen track-record met betrekking tot verschillende vraagstukken. 

Door ons zelf ontwikkelde Maturity Model, weten we exact wat de juiste stappen zijn in welke fase. Samen bepalen we het volwassenheidsniveau van je organisatie. Hierdoor wordt duidelijk wat de aandachtsgebieden zijn die voor jouw bedrijf het meeste rendement opleveren. In combinatie met een impact analyse ontstaat een zeer concreet overzicht van de actiepunten om tot een optimaal resultaat te komen.   

Op basis van deze actiepunten gaan wij aan de slag om zo snel mogelijk impact te kunnen maken voor jouw organisatie. Of dit nu is het opzetten van een A/B test proces of het creëren van een lange termijn CXO strategie. Door onze data-driven aanpak weten altijd exact wat de juiste stap is voor jouw organisatie. 

Wij hechten erg veel waarde aan data. Daarom helpen we je met het opzetten van een CXO knowledge base. Onze zelf ontwikkelde tool, MetaDimensions, is een gemakkelijk te implementeren CXO systeem waarin jouw CXO workflow en inzichten worden gedocumenteerd. Hierdoor hoef je je nooit meer zorgen te maken over verlies van kennis binnen het team. Al jouw hypotheses, tests en inzichten worden namelijk overzichtelijk bijgehouden op één locatie.     

Onze CXO Aanpak

Door onze gestructureerde CXO aanpak, leggen we binnen no-time de grootste optimalisatie kansen voor jouw organisatie bloot. Met onze gegronde benadering en de juiste tooling zorgen wij voor een gestroomlijnde aanpak met bewezen grensverleggend resultaat. Onze aanpak bestaat uit de volgende fases:

  1. Strategie: Data vormt een essentieel startpunt. Op basis van data, bepalen we samen de belangrijkste KPI’s voor jouw organisatie. In combinatie met de doelen van de klanten, kunnen we hiermee de strategie voor komende periode vastleggen. En met een inschaling op ons Maturity Model zetten we de precieze roadmap naar je doelstellingen uit.
  2. Analyse: Data-driven hypotheses zorgen altijd voor sterkere A/B tests. Daarom doen wij vooraf altijd uitgebreid onderzoek,  zowel kwantitatief als kwalitatief. De combinatie van deze onderzoeken levert namelijk altijd de beste inzichten op.
  3. Realisatie: In plaats van algemene prioriteringsmodellen, gebruiken wij een impactanalyse met bedrijfsspecifieke data om te bepalen waarmee we het snelst effect kunnen bereiken. Met een efficiënte planning van A/B tests realiseren we direct resultaat.
  4. Resultaat: Ten slotte is het zaak om resultaat te evalueren en successen te implementeren. We slaan alle verkregen inzichten op in onze knowledge base, zodat we deze kennis kunnen gebruiken in het bepalen van de vervolgstappen. 
CRO-aanpak

Door klantgedrag te observeren, helpen we bedrijven om groei te stimuleren, kosten te verlagen en productbeleving te optimaliseren.

Slimme technieken als groeiversneller

Er zijn verschillende methodes om tot inzichten te komen. Wij maken onder andere gebruik van onderstaande technieken om inzichten te vergaren.

Inzicht Methode
Het potentiële conversieratio Visit purpose survey
Knelpunten in de salesfunnel Afhaakanalyse
Kan een bezoeker zijn taken (zoeken, filteren, vergelijken,etc.) op je website voldoende uitvoeren? Expert Review
Koopmotieven van klanten Buyer survey
Koopbarrières van klanten Exit survey
Voor de klant onduidelijke velden en formulieren Formulier uitval analyse
Onderdelen op de website die de meeste aandacht krijgen Heatmaps & session recordings
Hoe bezoekers je website ervaren Usability testing
Zoekdoelen en kwaliteit van interne zoekmachine On-site search analyse
Keuzebeleving/mindset van de potentiële klant Interview(s) klantenservice

 

Specifiek en datagedreven doel

Op zoek naar een CXO partner? Neem contact op